Sunt stresata, dar ma tratez …singura

Oamenii nu au fost invatati sa se protejeze in fata diverselor probleme cu care se confrunta si orice conflict, orice stres interior poate da nastere, mai mult sau mai putin, in functie de structura personalitatii fiecarui individ in parte, la diverse tulburari care il afecteaza nu numai pe el, ci si pe cei din jurul lui (se considera ca familia sufera cel mai mult atunci cand un membru este atins de un anumit dezechilibru). Sunt stresata, dar ma tratez …singuraNu am fost educati in acest sens, iar in prezent cand exista aceasta posibilitate (numarul psihologilor, psihoterapeutilor si consilierilor crescand considerabil in ultimul timp), pacientii tind sa foloseasca „tehnica strutului”, ascuzand sau chiar negand boala, sperand ca astfel va scapa de ea. Practic, acest lucru nu poate duce decat la intarirea si cronicizarea problemei. Iata cateva modalitati simple, dar necesare de evitare – Alimentatia – in zilele noastre, alimentele sunt atat de „bune” incat nu mai sunt santoase. Atentie la ce si cat mancam! – Calatoriile/concediul – oamenii care calatoresc sunt confruntati cu situatii noi. De evitat, rutina, obiceiul de a face in fiecare zi acelasi lucru! – Cantatul – este un foarte bun exercitiu de respiratie. Nu este important cat de corect este din punct de vedere musical, totul este sa fie cat se poate de tare. Prin tehnica respiratorie deliberata se alunga teama (fapt bine cunoscut in cadrul armatei). – Baia/dusul – are o actiune invioratoare asupra circulatiei, mai ales daca se incheie cu apa rece 8-10C. – Desenul – uneori rutina cotidiana plina de disstres poate duce la un fel de „orbire”, la incapacitatea de a percepe frumosul din jurul nostru. La desenul dvs. este mai putin important „produsul”, esential este faptul ca veti privi si vedea iarasi lumea in mod constient si cu o mai mare deschidere. – Joaca. A te juca nu este o ocupatie caraghioasa, dar nici de o seriozitate solemna. Sunt recomandate tot felul de jocuri instructive, ca adjuvante la destructurarea programarilor negative. – Lectura, masajul, miscarea (evitati ascensorul). – Plansul (in hohote mai ales – elimina hormonul agresivitatii) – Plimbarea, rasul, reveria (visul cu ochii deschisi). – Sauna, scrisul, somnul.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: