Relaxarea si importanta invatarii ei

Oamenii dispun de o capacitate innascuta de a se relaxa fizic si mental. Totusi cea mai mare parte dintre ei o folosesc putin sau incorect.
Oamenii dispun de o capacitate innăscută de a se relaxa fizic şi mental. Totuşi cea mai mare parte dintre ei o folosesc puţin sau incorect. Capacitatea de a te relaxa eficient este o componentă esenţială in invăţarea controlului emoţiilor şi impulsurilor. Prin invăţarea relaxării se pot rezolva unele dificultăţi psihologice şi somatice. Se poate face referire la tulburările funcţionale, cum ar fi hipertensiunea arterială, cefaleele hipertensive, durerile lombare, unele forme de insomnie, dar ea este necesara si in tratamentul tuturor reacţiilor impulsive, a tulburărilor anxioase (fobii, tulburări obsesive, crize de panică, etc.), alaturi de psihoterapie. Relaxarea si importanta invatarii eiDe asemenea, este utilă si persoanelor doresc să işi diminueze tracul şi alte reacţii emoţionale care perturbă desfăşurarea optimă a activităţilor lor. Invatarea unei relaxari eficiente presupune urmarea unor traininguri, sub indrumarea unei persoane specializate in acest domeniu. Ea necesita un timp mai indelungat, incepandu-se prin şedinţe de relaxare profunda, care pot dura 25 minute. Apoi se efectuează exerciţii de relaxare rapidă şi mai puţin profundă, astfel incat, la final, persoana să reuşească sa gestioneze cu uşurinţă majoritatea situaţiilor stresante. Drept urmare, apar imbunatatiri considerabile la nivelul calitatii vietii, si anume, diminuarea stresului şi a oboselii, un control mai eficient al reactiilor emotionale prin diminuarea tensiunii psihice şi mentale intr-o situaţie stresantă si interventia mai eficienta in rezolvărea problemelor . Invăţarea metodică a relaxării permite diminuarea excesului de incordare musculară şi de tensiune psihică in cazul stresului obisnuit sau cronic permitand adoptarea un stil de viaţă mai lejer si mai puţin obositor. Astfel se pot preveni unele serii de tulburări somatice şi psihice. Prin relaxare se permite recuperarea rapidă a energiei consumate in timpul activitatilor zilnice (de exemplu, un program de lucru supraincărcat). De asemenea , se poate imbunatati caliatea somnului pentru ca, atunci cand am invăţat să ne destindem repede şi bine, reuşim să adormim repede, sa dormim mai bine si mai profund sau sa ne reluăm somnul mai uşor atunci cand este intrerupt.

Se mai pot organiza şedinţe de relaxare profundă si pentru cei care doresc sa invete sa isi mentina starea de calm si de liniste interioara. In timpul acestora se ascultă muzică sau se vizualizează mental scene agreabile care au reprezentat momente deosebite din viata. In continuare, voi explica ce anume se intampla intr-o situatie critica, prin acesta intelegand o ameninţare, o frustrare, etc. Tonusul muscular creşte imediat ce se percepe situatia si persona simte frică sau iritare. Acesta este o reactie de alerta si este esenţială pentru supravieţuirea in caz de pericol. Ea pregăteşte organismul pentru acţiuni de luptă sau fuga. Cu cat angoasa, frica, iritarea sau mania se intensifică, cu atat tonusul muscular creşte, in aşa fel incat sa dispunem de resursele musculare necesare unei actiuni rapide şi energice. In cazul in care pericolul perceput nu este real, tonusul muscular devine excesiv, disfuncţional. Dacă această stare este frecventă sau cronică, hipertonia musculară poate determina intensificarea unor tulburări somatice, cum ar fi oboseala cronică, durerile musculare (mai ales la ceafă şi la coloană), crampa scriitorului, torticolis spasmodic, cefaleea provocată de creşterea tensiunii, tulburările de vedere, dispneea (ce provoacă oboseală şi iritabilitate), hipertensiunea arterială, tulburările cardiovasculare şi gastro-intestinale. Aceasta recreştere excesiva a tonusului muscular antrenează o intensificare a tensiunii psihice şi a emoţiilor si astfel se intretine cercul vicios: situaţie stresantă => anxietate şi/sau iritare => creşterea tonusului muscular şi respirator => senzaţie de rău fizic sau senzaţii corporale neplăcute => intensificarea angoasei şi/sau a maniei, etc. Persoana care a invatat corect o metoda de relaxare devine mai sensibilă la creşterea incordării corporale si este pregatita sa evite implicarea intr-o reacţie emoţională. Ea devine capabilă să-şi diminueze in cateva secunde nivelul incordării şi să se apropie astfel de activitatea fiziologică optimă pentru comportamentul dorit

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: